Colaborări pentru link

– Link Exchange, preferabil scheme de tip 3-way, 4-way:
A=>B=>C (A si C cu acelaşi proprietar, B cu alt proprietar);
A=>B si C=>D (A si D cu acelaşi proprietar, B si C cu alt proprietar);
– Barter: alte servicii contra link
– Reduceri: de exemplu, pentru servicii de webdesign sau promovare seo (perfect exemplu :D)

 

Colaborarile se refera la mai multe variante de a obtine linkuri, fara sa fie insa nevoie de plata acestora. Printre aceste variante se numara si urmatoarele:

  • Schimburile de linkuri intre mai multe companii si site-uri partenere

In mediul online, aceste schimburi se numesc Link Exchange si de cele mai multe ori, daca schimbul se face direct: siteul a recomanda siteul b si siteul b recomanda siteul a, exista sanse mari ca aceasta actiune sa nu fie foarte bine vazuta de Google, dar nici de posibilii clienti.

Astfel, pentru evitarea unor anulari de valoare din partea Google, se obisnuieste sa se faca link exchange prin urmatoarea schema: Site-ul A trimite link catre siteul B, siteul B trimite link catre siteul C iar siteul C trimite catre siteul A. In acest fel, Link Exchange-ul este mult mai greu de depistat si poate sa fie o solutie destul de buna de obtinere de linkuri de inalta calitate.

Evident, cu cat schema este mai complexa si cu cat sunt mai multe site-uri implicate in aceasta, cu atat este mai bine pentru toate site-urile implicate.

Barterele

Nu este neaparata nevoie ca in schimbul de link sa fie implicate doar linkuri. Schimburile se pot realiza si cu alte bunuri. Spre exemplu, o firma care vinde anumite produse fizice, poate sa ofere unul dintre produse in schimbul unui link.

Reduceri

O alta solutie de obtinere de linkuri este oferirea unor reduceri pentru serviciile prestate. Spre exemplu, cei care se ocupa de servicii de web design, pot oferi reduceri in schimba unui link catre propriul site. In acelasi fel pot proceda si cei care ofera servicii de gazduire site sau cei care ofera orice alt serviciu si au nevoie de un link obtinut in schimbul unei reduceri.

Din punct de vedere al importantei, colaborarile nu sunt tocmai cele mai eficiente surse de linkuri, insa pot reprezenta un plus pentru un site in crestere.

Acest articol a fost publicat în Promovare Online, SEO. Salvează legătura permanentă.