Evaluarea parametrilor surselor de link-uri

Evaluarea parametrilor surselor de linkuri

Linkurile reprezinta cel mai relevant criteriu prin care Google acorda valoare unui site. Practic, cu cat sunt mai multe linkuri catre un site, cu atat acel site are o calitate mai buna.

Nu toate linkurile au insa aceeasi valoare. Acestea sunt supuse unor criterii de evaluare, care decid cat de bune sunt si cat de importante sunt pentru un site care se doreste a fi promovat.

Care sunt aceste criterii de evaluare?

  • Relevanta. Un link de la un site relavant pentru cel care se doreste a fi promovat este mult mai important decat un link de la un site din alt domeniu. Practic, daca siteul promovat vinde suc de mere si primeste link de la un producator de mere, acest link este mult mai valoros decat un link venit de la un magazin care vinde pantofi, de aceeasi valoare ca siteul producatorului de mere.
  • Autoritate. Cu cat siteul care trimite linkul are o autoritate mai mare, cu atat acest link este mai valoror. Autoritatea este reprezentata de o pozitie buna in motoarele de cautare pentru anumite cuvinte cheie;
  • Page Rank. Page Rankul este o nota acordata de catre Google paginilor unui site. Aceasta nota poate sa aiba o valoare intre 0 si 10 si notarea se face exponential. Astfel, Pr3 nu este cu 50% mai puternic decat PR2, ci de aproximativ 8 ori;
  • Calitatea si relevanta OBL. Obl ( Outbound Link) reprezinta linkurile care pleaca din siteul care furnizeaza linkul catre siteul promovat. Cu cat acestea sunt mai putine, cu atat valoarea unui link este mai mare;
  • Limba siteului. Este extrem de important ca siteul care recomanda sa aiba aceeasi limba ca siteul recomandat;
  • Localizarea. Acesta este un alt criteriu de evaluare a linkurilor, mai ales in cazurile in care se doreste promovarea unei afaceri locale;
  • Vechimea siteului. Cu cat este mai vechi un site, cu atat valoarea acestuia si valoarea linkurilor trimise de acesta este mai mare. A nu se confunda vechimea siteului cu vechimea domeniului. Domeniul poate sa aiba o vechime de 10 ani. Daca siteul a fost instalat abia in urma cu 2 ani, vechimea sa este de doar 2 ani;
  • Numarul de pagini indexate de motorul de cautare. Evident, cu cat siteul are mai multe pagini indexate de catre Google, cu atat este mai bine iar valoarea linkurilor este mai mare. Paginile indexate trebuie insa sa fie pagini originale, deoarece in cazul in care sunt preluate de pe alte site-uri, acestea nu au nicio valoare, ba chiar pot duce la penalizari din partea motorului de cautare.

IBL = Backlinks, incoming links, inbound links, inlinks and inward links
Evaluare parametrii surselor de link-uri (pagini din alte site-uri)
– relevanţă (site ce comercializează geamuri termopan -> site ce vinde rulouri exterioare)
– autoritate (apare in Google pe poziţii bune, transmite „forţa” paginilor interne)
– Page Rank (PR): notă acordată de catre Google unei pagini: 0-10 (evoluţie exponenţială: PR3 nu este doar cu 50% mai mare decât PR2, să zicem că PR este mai mare decât PR2 de 8 ori)
– calitate şi relevanţă OBL (OBL = OutBound Link, link-uri care „pleacă”, „ies” dintr-un site); calitate ~= poziţii în google
– număr OBL (numar de linkuri incluse într-o pagină)
– limba
– localizare (mai ales pentru afaceri locale)
– IP
– vechime site
– nr. pagini indexate

Acest articol a fost publicat în Promovare Online, SEO. Salvează legătura permanentă.