Surse de link-uri

3.2.2.1. Plătite (poziţia oficială a Google este că penalizează cumpărarea de link-uri)
3.2.2.2. Colaborări
3.2.2.3. Surse gratuite exclusiviste
3.2.2.4. Site-uri satelit
3.2.2.5. Surse gratuite, la îndemâna oricui (asimilate de multe ori cu calitate slabă sau cu motiv de penalizare)

 

Linkurile reprezinta cea mai eficienta metoda de promovare a unui site, atat raportat la Google, cat si raportat la valoarea propriu zisa a siteului. Un link este practic o recomandare venita de pe un alt site si in functie de valoarea siteului respectiv, poate sa fie o recomandare excelenta sau o recomandare mai putin buna.

Sursele de linkuri sunt destul de variate, insa nu toate sunt de aceeasi calitate si nu toate sunt eficiente:

  • Sursele platite de linkuri. Desi pozitia oficiala a Google este penalizarea cumpararii de linkuri, linkurile platite sunt cele mai eficiente. Acest lucru se datoreaza faptului ca se poate alege siteul de unde se achizitioneaza linkul si se poate avea un control total asupra acestuia. La cumpararea linkurilor trebuie sa se tina cont de autoritatea siteului care trimite linkul, de PR-ul acestuia, de numarul de vizitatori ( in cazul in care se doreste si obtinerea de trafic ) si de linkurile existente pe site. Aceste linkuri trebuie sa fie trimise catre site-uri de calitate si este ideal sa fie cat mai putine;
  • Colaborari. O buna sursa de linkuri este reprezentata de diversele colaborari pe care le are compania care detine siteul promovat. Din aceste colaborari se pot obtine linkuri de calitate, de pe site-uri din acelasi domeniu, cu o relevanta foarte mare;
  • Surse gratuite exclusiviste. Aceste surse se obtin cel mai greu, insa sunt si cele mai eficiente. Sunt reprezentate de linkurile venite in mod natural, datorita calitatii continutului pe care il are siteul. Practic, aceste surse se obtin prin citarea pe alte site-uri sau prin recomandarea textelor. De asemenea, se pot obtine prin diverse participari la evenimente;
  • Site-uri satelit. Este o sursa dedicata companiilor mari, care isi permit sa dezvolte mai multe site-uri care sa graviteze in jurul siteului promovat si sa ii trimita linkuri relevante. Fiecare dintre aceste site-uri dispune de o promovare buna si de texte de calitate, insa tinta finala este siteul promovat. Este o metoda foarte eficienta de obtinere de linkuri, atata vreme cat este facuta in cunostinta de cauza. Daca se opteaza pentru promovarea prin site-ri satelit este bine ca fiecare dintre aceste site-uri sa aiba IP diferit de siteul vizat, pentru a nu fi suspicios pentru Google;
  • Surse gratuite de linkuri. Aceste surse sunt asociate, in general, cu o promovare slaba si pot reprezenta motive pentru penalizare. Cu toate astea, sunt sursele disponibile la indemana oricui. Sursele gratuite de linkuri pot fi reprezentate de directoarele web, directoarele de articole, comentariile pe bloguri, postarile in forumuri sau profilele pe forumuri. Este indicat sa nu se foloseasca metode automatizate de inscriere in aceste site-uri, deoarece sunt usor depistate de Google si pot reprezenta motive serioase pentru penalizare.
Acest articol a fost publicat în Promovare Online, SEO. Salvează legătura permanentă.