Cautare setări configurabile:
– rezultate
– căutări exacte
– locale
– apărute în ultima perioadă de timp
– limba
– expresie exactă „” (ghilimele)
– cu restricţii – (cratimă, minus)
– cautare într-un anumit site (consultanta it site:apetrei.info)
Rezultate implicite:
– generale
– în funcţie de locaţie
– în funcţie de staţia de lucru / utilizator google
Dezbatere:
– Locul 1 ia tot: abonamente şi / sau siteuri cu acelaşi conţinut: imobiliare.ro, certsign.ro (semnătura electronică), rca-ieftin.ro
– Vânzarea se face la siteul cu cel mai bun preţ / calitate a serviciilor.

 

 

Conversia reprezinta raportul dintre numarul celor care intra pe site si numarul celor care ajung sa faca o actiune, pe care si-o doreste proprietarul siteului sa fie facuta. Pentru magazinele online conversia este vanzarea propriuzisa a produselor, in timp ce, pentru bloguri, conversia poate sa fie un click pe reclame.

Principalul element care decide conversia, este locul din SERP, adica locul pe care apare siteul in momentul in care un anumit cuvant cheie este cautat pe Google.

Evident, locul din SERP difera in functie de mai multe criterii:

In functie de setarile configurabile ( rezultate, cautari exacte, locale, limba, expresii exacte sau cautari intr-un anumit site).

In functie de rezultatele implicite. Aceste rezultate pot fi generale sau pot fi decise in functie de locatia in care s-a cautat expresia sau de utilizatorul Google si de istoricul acestuia.

Importanta conversiei poate sa difere foarte mult de la site la site. Sunt site-uri pentru care singurul loc acceptat in SERP este locul 1, deoarece este singurul care le poate asigura vanzari. Aceste site-uri sunt, in general, cele care vand servicii recurente, precum asigurari sau semnaturi electronice.

Site-urile care vand produse proprii, au flexibilitatea de a putea aparea si pe locuri inferioare, generand totusi vanzari.

Pentru site-urile care depind de locul 1, promovarea se face, in general, pe toate fronturile. Acestea vor aparea pe primul loc atat in Adwords, cat si in urma unei campanii de SEO, pentru a putea acapara cat mai mult din prima pagina pentru cautarile pe care le vizeaza.

Conversia este, asadar, un aspect deosebit de important, care este vizat mult mai mult decat vizitele propriuzise pe site.