Pentru a putea controla foarte bine linkurile care fac trimite catre siteul care se doreste a fi promovat si linkurile catre care trimite acest site, trebuie pentru inceput sa fie identificate.
Identificarea lor se face cu ajutorul unor instrumente special create pentru asa ceva.
Identificarea linkurilor proprii
Cel mai important si mai folosit instrument il gasim chiar la Google si se numeste Google Webmaster Tools.
Acesta este indicat pentru identificarea linkurilor proprii si este foarte eficient, putand sa ofere informatii despre toate linkurile care fac trimitere catre site, dar si despre linkurile care ies din site.
Instrumentul de la Google poate fi folosit doar pentru site-urile proprii, deoarece pentru a putea analiza linkurile siteului, este nevoie de inserarea in site a unui cod furnizat de Google.
Identificare linkuri concurenta
Pentru identificarea linkurilor concurentei, exista diverse firme si site-uri care ofera servicii de spionaj in acest sens. Aceste servicii sunt fie contra cost, fie gratuite si pot sa ofere informatiile cu acuratete foarte mare sau cu o acuratete mai mica.
- SeoMOZ.com : opensiteexplorer.org. Este unul din principalele instrumente de identificare linkuri. Acesta are o acuratete foarte mare si ofera atat o varianta gratuita, in care limiteaza numarul de linkuri dezvaluite, cat si o varianta contra cost;
- ahrefs.com. Este un alt instrument foarte bine pus la punct, care ofera informatii relevante si bine detaliate;
- Majesticseo.com
- Seo spyglass;
- alexa.com
- Yahoo (inchis);
Evident, pe langa acestea mai exista si alte solutii prin care pot fi identificate linkurile concurentei. Totul este insa, sa ofere informatii de buna calitate si cat mai complexe, pentru ca siteul promovat sa poata construi un plan cat mai bun pe baza acestor informatii.